צרו קשרtel whatsapp
Polygraph

ייצוג בבית משפט (ליטיגציה)

מהי ליטיגציה?

ליטיגציה (התדיינות) היא השם המקובל למקצוע הטיעון בבית המשפט ובערכאות הדיוניות השונות, אך אנו רואים בכך הרבה מעבר למקצוע אלא אומנות של ממש. אומנות שדורשת מאת עורך הדין להיות בעל יכולות וכישורים מגוונים הכוללים רטוריקה, שפה רהוטה, ידע משפטי בסדרי הדין ובמשפט המהותי, קור רוח וניסיון רב. כידוע "חיים ומוות ביד הלשון" ולעתים משפט אחד מיותר לפרוטוקול עלול לחרוץ גורלו של תיק.
הליטיגציה דורשת גם יכולת כתיבה משפטית ברמה גבוהה שכן הייצוג בפני הערכאות אינו רק פרונטאלי ומחייב הגשת טיעונים בכתב ומסמכים שונים בכל השלבים של ההליך המשפטי ואלו לכשעצמם יכולים לעיתים "להכריע" את ההליך עוד בטרם מתכנסים הצדדים לדיון.

אומנות הייצוג בבית משפט- יש דבר כזה

אומנות הייצוג בבית המשפט היא כמובן רלבנטית בכל שלבי המשפט, אך היא מגיעה לשיאה בשלב ההוכחות והחקירה הנגדית.
לאחר שהעד נחקר על ידי עורך הדין שלו בחקירה ראשית, קם מספסלו עורך הדין של הצד שכנגד ואט אט מנסה למוטט את גרסתו של העד, לחשוף את חוסר אמינותו, להוציא מהעד הודאות שיתמכו בגרסת לקוחו ולהציג את מארג הראיות שאמור להוביל לחשיפת העובדות שמבוקש להוכיח.

שלב החקירה הנגדית

שלב החקירה הנגדית הוא מאבק מוחות בין עורך הדין החוקר לבין העד, ועורך דין מקצועי אמור להכין את עצמו לכל תשובה אפשרית של העד ולדעת לאיזה כיוון להוביל את החקירה בהתאם לאותה תשובה. לא תמיד זה קורה. יש להיזהר שהחקירה הנגדית לא תפתיע את עורך הדין ותהפוך ל"חרב פיפיות" שמזיקה ללקוח ומחזקת את הצד שכנגד. לחקירה הנגדית, שני תפקידים מרכזיים: להביא בפני בית המשפט את כל המידע הרלוונטי לגרסת הלקוח, ושלא עלה בחקירה הראשית של העד של הצד שכנגד שמעוניין להצניע מידע זה, וכן להעמיד את גרסת העד במבחן האמת.

לאחר שצברנו ניסיון רב בליטיגציה ובייצוג בבתי המשפט נוכל לסייע לכם בצורה הטובה ביותר להביא את עניינכם בפני הבית המשפט או בית הדין או ערכאות דיונית אחרות בהתאם לנושא המשפטי.
צרו עימנו קשר עוד היום.

צרו איתנו קשר

  • Hidden
  • Hidden
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

בשליחת הפרטים הנני מאשר קבלת מידע לדוא"ל ו/או לטלפון